Przedstawiamy Raport Regionalny COMORELP 2024 Małopolska. Raport zawiera samoocenę regionalnej polityki uczenia się przez całe życie. Samooceny dokonali eksperci lifelong learning (w skrócie LLL, po polsku "kształcenie przez całe życie"). Eksperci reprezentowali małopolskie instytucje i organizacje z sektora prywatnego, pozarządowego i publicznego, które działają w branżach edukacyjnej, rynku pracy, kultury i polityki społecznej.
Samoocena zostało przygotowana zgodnie z metodyką narzędzia COMORELP (ang. Collaborative Monitoring of Regional Lifelong Learnig Policies - Wspólne monitorowanie regionalnych polityk w zakresie uczenia się przez całe życie). Wypracowali je uczestnicy projektu Erasmus+ "Partnerstwa strategiczne – edukacja dorosłych" (2020-1-PL01-KA204-082010 / 2020–2023, którego liderem było Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego / comorelp@uj.edu.pl).
Samoocena regionalnej polityki uczenia się przez całe życie, zawiera odpowiedzi na pytania:
- Czy na szczeblu regionalnym istnieje polityka uczenia się przez całe życie?
- Czy uczenie się przez całe życie jest ważnym elementem planu rozwoju regionalnego lub strategii regionalnej?
- Czy w Regionie istnieje system walidacji umożliwiający potwierdzanie efektów uczenia się?
- Czy w ramach uczenia się przez całe życie poradnictwo zawodowe jest dostępne dla wszystkich grup wiekowych?
Raport został przygotowany w ramach projektu „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych” finansowanego z inwestycji A3.1.1 KPO przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie.