3 i 4 kwietnia w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Tarnowie – Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie, odbyła się I edycja szkoleń „Kwestionariusz do profilowania pomocy dla osób bezrobotnych". Szkolenie skierowane jest do pracowników powiatowych urzędów pracy przygotowujących się do pełnienia funkcji doradcy klienta.
Nowelizacja ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wprowadza nowy sposób postępowania przez urzędy pracy przy obsłudze osób bezrobotnych, który opiera się na koncepcji profilowania pomocy. W tym procesie będzie wykorzystywany Kwestionariusz do profilowania pomocy dla osób bezrobotnych -narzędzie rekomendowane przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Szkolenie zostało podzielone na dwa bloki tematyczne. W pierwszej części pracownicy powiatowych urzędów pracy z: Bochni, Brzeska, Dąbrowy Tarnowskiej i Tarnowa zapoznali się z koncepcją profilowania pomocy oraz metodyką stosowania samego Kwestionariusza. Drugą część szkolenia poświęcono ćwiczeniom praktycznym polegającym na wykorzystaniu elektronicznej wersji Kwestionariusza w systemie Syriusz w trakcie pracy z klientem.
Aktualnie są realizowane szkolenia dla pracowników powiatowych urzędów pracy subregionu krakowskiego i tarnowskiego, natomiast cykl szkoleń realizowany w Nowym Sączu dla pracowników subregionu nowosądeckiego został już zakończony.
Kolejne szkolenia z tego zakresu planowane są w tarnowskim Centrum w dniach 29 i 30 kwietnia 2014.