4 czerwca w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Tarnowie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie przeprowadzono warsztat „Komunikacja drogą do sukcesu w pracy i nie tylko".
Wzięli w nim udział przedstawiciele instytucji partnerskich współpracujących z tarnowskim Centrum tj. Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie oraz Domu dla Bezdomnych Mężczyzn „Caritas" Diecezji Tarnowskiej. W trakcie warsztatu prowadzonego metodami aktywizującymi uczestnicy poszerzyli swoją wiedzę oraz rozwinęli umiejętności i kompetencje w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w relacjach międzyludzkich oraz zasad porozumiewania się w środowisku pracy.
Pracownicy instytucji wspierających osoby w trudnej sytuacji życiowej podkreślali konieczność rozwijania kompetencji komunikacyjnych zarówno w życiu codziennym jak i w budowaniu relacji interpersonalnych z klientami, korzystającymi z ich pomocy.
Według Iwony Pasierb doradcy zawodowego prowadzącego zajęcia, wiele nieporozumień w relacjach międzyludzkich jest wynikiem złej komunikacji. Niewłaściwe odczytanie intencji z jednej strony, zawoalowane oczekiwania z drugiej to trudności, których doświadcza niemal każdy z nas w codziennych rozmowach. O efektywnej komunikacji można mówić wówczas, kiedy treść wypowiedzi jest zrozumiana zgodnie z intencjami nadawcy. W celu pełniejszego poznania zasad komunikacji warto zastanowić się nad procesami i mechanizmami, które leżą u podłoża każdej rozmowy.