17 września Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie zorganizował spotkanie informacyjne dla podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia w województwie małopolskim.
Ze względu na bezpieczeństwo uczestników wydarzenie odbyło się w formule on-line.Przedstawiciel Państwowej Inspekcji Pracy - Okręgowego Inspektoratu Pracy w Krakowie pan Paweł Skiba omówił przeprowadzane przez PIP kontrole w agencjach zatrudnienia. Przybliżył również zagadnienia tzw. outsourcingu pracowniczego oraz delegowania pracowników. Uczestnicy wysłuchali także informacji dotyczących obowiązków agencji w zakresie kierowania osób do pracy za granicą, jak również kierowania cudzoziemców do pracy w Polsce oraz zatrudniania pracowników tymczasowych.
Przedstawiciel WUP w Krakowie pani Paulina Reuter-Szczypczyk przedstawiła kwestie dotyczące obowiązków agencji zatrudnienia wynikające z Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Omówiła również procedurę kontroli przeprowadzanych przez WUP i formularze sprawozdania z prowadzonej działalności, które agencje muszą złożyć w styczniu 2022 r.
W wydarzeniu uczestniczyło 41 przedstawicieli agencji zatrudnienia. Spotkanie stworzyło szansę na poszerzenie wiedzy i możliwość rozwiązania problemów, z którymi spotykają się właściciele i pracownicy agencji zatrudnienia.