Wydawca treści

Elektroniczna skrzynka podawcza e-PUAP

e-Urząd

Jest to miejsce, gdzie znajdziecie Państwo niezbędne informacje dotyczące załatwienia spraw poprzez formularze elektroniczne umożliwiające załatwienie niektórych spraw drogą elektroniczną poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na ePUAP.

Co to jest ePUAP?

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych - bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej.

Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:

  • obywatelami a administracją,
  • przedsiębiorcami a administracją,
  • instytucjami administracji publicznej. 

ePUAP dla obywateli

Obywatele, poszukując usługi, którą chcieliby zrealizować za pośrednictwem portalu www.epuap.gov.pl, korzystają z Katalogu Usług. Jest to narzędzie standaryzujące sposób prezentowania i opisywania usług administracji publicznej. Jego celem jest utrzymywanie spójnej listy usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz ich efektywne wyszukiwanie, nawigowanie, wertowanie i filtrowanie.

Instrukcje dotyczące obsługi platformy ePUAP w zakresie zakładania konta, wysłania dokumentów, podpisywania itp. znajdują się w dziale Pomoc serwisu ePUAP.

Podstawa prawna

Zgodnie z ustawą z dnia 12 lutego 2010 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dziennik Ustaw z 16 marca 2010 r., Nr 40, poz. 230) z dniem 17 czerwca 2010 r. wszystkie podmioty świadczące usługi publiczne są ustawowo zobowiązane do umożliwienia interesantom wnoszenia ich wniosków w formie dokumentów elektronicznych poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą podmiotu realizującego zadania publiczne, założonej i wyposażonej w zestandaryzowane formularze elektroniczne na ePUPAP zgodne z Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów.

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest systemem służącym do przesyłania dokumentów i formularzy elektronicznych do urzędu.
W celu skorzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie dostępnej na platformie ePUAP niezbędne jest spełnienie następujących warunków:

Załatwienie spraw następuje poprzez:

Formularz ogólny złożenia pisma do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie 
Ścieżka do pisma ogólnego na portalu e-PUAP
Sprawy ogólne – Pisma do urzędu – Pismo ogólne do podmiotu publicznego lub Pismo ogólne do podmiotu publicznego – stary wzór

Adres skrytki odbiorczej WUP Kraków:

/WUPKrakow/SkrytkaESP

Podstawa prawna

Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dziennik Ustaw Nr 200, poz. 1651).

Strona główna elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (epuap.gov.pl)

Wymagania dla dokumentów elektronicznych składanych w Wojewódzkim Urzędzie Pracy

  1. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub Profilem Zaufanym.
  2. Akceptowalne formaty załączników to:
    • DOC, RTF.
    • XLS.
    • CSV.
    • TXT.
    • GIF, TIF, BMP, JPG.
    • PDF.
    • ZIP.
  3. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
  4. Maksymalny rozmiar załącznika to 500MB.

Informacje o publikacji dokumentu