Pełna nazwa projektu
Kompetencje dla pracy - doskonalenie kluczowych umiejętności miękkich i kompetencji przyszłości z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi edukacyjnych, umożliwiających przekazywanie wiedzy i umiejętności na odległość
Realizator projektu
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie
Okres realizacji:
01.12.2021 r. - 31.12.2022 r.
Źródło finansowania:
Fundusz Pracy - fundusz celowy
Dofinansowanie:
3 205 000,00 zł
Cel projektu:
Kompetencje miękkie mają ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu zawodowego w pracy. Ich rola na rynku pracy stale rośnie, mimo to wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z ich istotności w kontekście zdobywania zatrudnienia. Tym samym bardzo sceptycznie traktuje się również koncepcję rozwijania i doskonalenia tych właśnie umiejętności. Nacisk, jaki wywierają pracodawcy podczas rekrutacji na tzw. kompetencje przyszłości, takie jak: kreatywność, umiejętność przetwarzania i interpretacji złożonych informacji, przedsiębiorczość czy umiejętność zarządzania innymi, daje podstawy do prognoz, że za kilka lub kilkanaście lat kompetencje miękkie staną się, obok kompetencji zawodowych, najważniejszym czynnikiem decydującym o zatrudnieniu.
Odpowiedzią na zaistniałe, wyżej wymienione problemy jest projekt „Kompetencje dla pracy - doskonalenie kluczowych umiejętności miękkich i kompetencji przyszłości z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi edukacyjnych, umożliwiających przekazywanie wiedzy i umiejętności na odległość". W ramach projektu powstała pierwsza w Polsce platforma e-learningowa, stworzona w celu wdrożenia nowych metod pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy, opartych w całości na rozwiązaniach o charakterze systemowym.
Zadania w ramach projektu:
Projekt zakładał stworzenie wirtualnej platformy edukacyjnej o charakterze e-learningowym poświęconej szkoleniom dedykowanym osobom bezrobotnym i poszukującym zatrudnienia. W tym celu stworzono i zaimplementowano na platformę 15 obszernych interaktywnych kursów edukacyjnych, przygotowanych przez profesjonalnych szkoleniowców oraz specjalistów konkretnych obszarów rozwoju zawodowego. Z uwagi na kluczową rolę w rozwoju zawodowym, powyższe rozwiązanie zostało w całości zadedykowane szkoleniom z zakresu tzw. kompetencji miękkich oraz kompetencji przyszłości pracownika. Projekt był realizowany przez następujące działania:
- Przeprowadzenie wstępnych analiz prawnych i społecznych.
- Stworzenie, wdrożenie i utrzymanie wirtualnej platformy edukacyjnej.
- Opracowanie merytoryczne i metodyczne 15 kursów.
- Wyprodukowanie 15 interaktywnych i multimedialnych kursów.
- Przeprowadzenie etapu testowania narzędzia.
- Monitoring i ewaluacja projektu.
- Przeprowadzenie następczych analiz prawnych i społecznych oraz opracowanie wniosków i rekomendacji.