Podmiotowe finansowanie kształcenia

Kompetencje dla pracy

Flaga RP - prostokąt u góry w kolorze białym pod spodem czerwonym. Godło - orzeł w koronie na czerwonym tle.

Pełna nazwa projektu

Kompetencje dla pracy - doskonalenie kluczowych umiejętności miękkich i kompetencji przyszłości z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi edukacyjnych, umożliwiających przekazywanie wiedzy i umiejętności na odległość

Realizator projektu

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie

Okres realizacji:

01.12.2021 r. - 31.12.2022 r.

Źródło finansowania:

Fundusz Pracy - fundusz celowy

Dofinansowanie:

3 205 000,00 zł

Cel projektu:

Kompetencje miękkie mają ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu zawodowego w pracy. Ich rola na rynku pracy stale rośnie, mimo to wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z ich istotności w kontekście zdobywania zatrudnienia. Tym samym bardzo sceptycznie traktuje się również koncepcję rozwijania i doskonalenia tych właśnie umiejętności. Nacisk, jaki wywierają pracodawcy podczas rekrutacji na tzw. kompetencje przyszłości, takie jak: kreatywność, umiejętność przetwarzania i interpretacji złożonych informacji, przedsiębiorczość czy umiejętność zarządzania innymi, daje podstawy do prognoz, że za kilka lub kilkanaście lat kompetencje miękkie staną się, obok kompetencji zawodowych, najważniejszym czynnikiem decydującym o zatrudnieniu.

Odpowiedzią na zaistniałe, wyżej wymienione problemy jest projekt „Kompetencje dla pracy - doskonalenie kluczowych umiejętności miękkich i kompetencji przyszłości z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi edukacyjnych, umożliwiających przekazywanie wiedzy i umiejętności na odległość". W ramach projektu powstała pierwsza w Polsce platforma e-learningowa, stworzona w celu wdrożenia nowych metod pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy, opartych w całości na rozwiązaniach o charakterze systemowym.

Zadania w ramach projektu:

Projekt zakładał stworzenie wirtualnej platformy edukacyjnej o charakterze e-learningowym poświęconej szkoleniom dedykowanym osobom bezrobotnym i poszukującym zatrudnienia. W tym celu stworzono i zaimplementowano na platformę 15 obszernych interaktywnych kursów edukacyjnych, przygotowanych przez profesjonalnych szkoleniowców oraz specjalistów konkretnych obszarów rozwoju zawodowego. Z uwagi na kluczową rolę w rozwoju zawodowym, powyższe rozwiązanie zostało w całości zadedykowane szkoleniom z zakresu tzw. kompetencji miękkich oraz kompetencji przyszłości pracownika. Projekt był realizowany przez następujące działania:

  • Przeprowadzenie wstępnych analiz prawnych i społecznych.
  • Stworzenie, wdrożenie i utrzymanie wirtualnej platformy edukacyjnej.
  • Opracowanie merytoryczne i metodyczne 15 kursów.
  • Wyprodukowanie 15 interaktywnych i multimedialnych kursów.
  • Przeprowadzenie etapu testowania narzędzia.
  • Monitoring i ewaluacja projektu.
  • Przeprowadzenie następczych analiz prawnych i społecznych oraz opracowanie wniosków i rekomendacji. 

Rynek pracy