Uzyskanie wpisu do Rejestru Agencji Zatrudnienia
Uzyskanie wpisu do rejestru jest warunkiem prowadzenia działalności przez agencje zatrudnienia.
Wniosek o wpis do rejestru należy złożyć do marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności. Aby ubiegać się o wpis, należy złożyć następujące dokumenty:
- wniosek o wpis do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia,
- oświadczenie,
- potwierdzenie dokonania opłaty za wydanie certyfikatu o dokonaniu wpisu do rejestru.
Wystąpienie z wnioskiem o wydanie 2 certyfikatów na świadczenie usług: pośrednictwa pracy, doradztwa personalnego lub poradnictwa zawodowego oraz na świadczenie usługi pracy tymczasowej wymaga wystąpienia z 1 wnioskiem, w którym zaznaczone zostaną 2 pola dotyczące wszystkich rodzajów usług świadczonych przez agencje zatrudnienia.
Opłata za wydanie jednego certyfikatu wynosi 200 zł, należy ją wpłacić na następujący rachunek bankowy:
Samorząd Województwa Małopolskiego
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie
Bank PKO BP
nr konta: 41 1020 2892 0000 5502 0667 7340
z dopiskiem "Wpis do rejestru agencji zatrudnienia"
Dowód dokonania opłaty powinien zawierać dane podmiotu ubiegającego się o wpis do rejestru (nazwa oraz adres siedziby).
Wniosek zawierać musi następujące dane:
1. Oznaczenie podmiotu ubiegającego się o wpis do rejestru.
2. Adres zamieszkania lub siedziby podmiotu oraz adresy lokali, o których mowa w art. 19fa, wraz z nazwą gminy, powiatu i województwa oraz numerem telefonu.
3. Oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności.
3a. określenie rodzaju świadczonych usług:
a) pośrednictwo pracy, doradztwo personalne, poradnictwo zawodowe;
b) praca tymczasowa.
4. Numer identyfikacji podatkowej NIP, o ile podmiot posiada taki numer.
5. Numer wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym albo informację o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - w przypadku przedsiębiorcy, o ile podmiot posiada taki numer.
6. Adres poczty elektronicznej, o ile podmiot taki adres posiada.
Wniosek musi zostać opatrzony czytelnym podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu.
W przypadku występowania o wpis przez pełnomocnika do wniosku należy załączyć stosowne pełnomocnictwo oraz oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu pełnomocnictwa w wysokości 17 zł na rachunek Urzędu Miasta Krakowa:
Urząd Miasta Krakowa
Plac Wszystkich Świętych 3/4
31-004 Kraków
Bank Pekao S.A.
nr konta: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
z dopiskiem "Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa dla …"
Wniosek może zostać złożony:
- w formie elektronicznej (za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów - http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz). Wniosek składany w postaci elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weyfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP;
- w formie papierowej na adres: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, plac na Stawach 1, 30-107 Kraków.
Aktualizacja danych
Agencja zatrudnienia ma obowiązek informowania organu rejestrowego o:
- każdej zmianie danych objętych wnioskiem o wpis do rejestru agencji zatrudnienia,
- zaprzestaniu działalności,
- zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.
Powyższe zmiany należy zgłosić do organu rejestrowego w teminie 14 dni od dnia ich powstania.
Wniosek o zmianę danych może zostać złożony w formie:
- elektronicznej (za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów - http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz). Wniosek składany w postaci elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weyfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- papierowej na adres: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, plac na Stawach 1, 30-107 Kraków.
Wykreślenie z Rejestru Agencji Zatrudnienia
W celu wykreślenia podmiotu z rejestru agencji zatrudnienia należy złożyć lub przesłać wniosek o wykreślenie na adres Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie.
Do wniosku należy załączyć oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji. Opłatę w wysokości 10 zł należy przelać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa:
Urząd Miasta Krakowa
Plac Wszystkich Świętych 3/4
31-004 Kraków
Bank Pekao S.A.
nr konta: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
z dopiskiem "Opłata skarbowa za wydanie decyzji o wykreśleniu z rejestru agencji zatrudnienia".