- Jakim zainteresowaniem cieszy się usługa Bilansu Kariery? Kto najczęściej z niej korzysta?
- Myślę, że usługa Bilansu Kariery cieszy się powodzeniem, a najczęściej korzystają z niej osoby zgłaszające się do projektu "Kierunek Kariera". Najczęściej są to osoby po 50. roku życia, z wyższym wykształceniem (na 61 osób, aż 47 to właśnie osoby 50+ z wyższym wykształceniem). Natomiast sama forma podsumowania i analizy dotychczasowej ścieżki zawodowej jest atrakcyjna dla wielu pozostałych osób (w różnych przedziałach wiekowych) korzystających z usług Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej. Odbywa się to wówczas w ramach spotkań indywidualnych z doradcą zawodowym (analiza wyników testów badających predyspozycje zawodowe, analiza mocnych stron itp.) w ramach usługi Centrum.
- Jak argumentują swoją decyzję do wzięcia udziału w Bilansie Kariery? Co nimi kieruje?
- Najczęściej jest to możliwość wzięcia udziału w projekcie, który oferuje kursy i szkolenia - głównie chęć nauki języka, doskonalenia obsługi komputera, a w późniejszym terminie również szkoleń zawodowych. Z drugiej zaś strony Bilans Kariery stanowi pewne podsumowanie dotychczasowej ścieżki zawodowej i daje możliwość wyznaczenia kolejnych celów zawodowych.
- Co zainteresowani chcą uzyskać dzięki tej usłudze?
- Dzięki tej usłudze klienci uzyskują potwierdzenie dotychczasowego rozwoju zawodowego poprzez wskazanie konkretnych kompetencji, wynikających z dotychczasowych doświadczeń oraz tych kompetencji, które wymagają dalszego wzmacniania. Dzięki tej usłudze klienci mogą ustalić (wraz z doradcą) indywidualny plan rozwoju edukacyjno-zawodowego, potrzeb szkoleniowych bądź zdobycia dodatkowych kwalifikacji.
- W jaki sposób przeprowadzana jest usługa Bilansu Kariery? Z ilu spotkań się składa? W jaki sposób doradca zawodowy pomaga uczestnikom?
- Usługa Bilansu Kariery przeprowadzana jest w ramach spotkań z doradcą zawodowym. Liczba spotkań uzależniona jest od rodzaju Bilansu, jaki wykonujemy z klientem. Może to być Bilans podstawowy (max. do 2 godz. - max. 2 spotkania) lub pogłębiony (ok. 6 godz. - przynajmniej 3 spotkania). Doradca zawodowy jest przewodnikiem, obserwatorem i uczestnikiem procesu podsumowania i analizy ścieżki zawodowej klienta.
- Dziękujemy za rozmowę.
Przypominamy, że Bilans Kariery i bony szkoleniowe są oferowane w ramach realizowanego w Małopolsce w latach 2016-2023 projektu „Kierunek Kariera". Przedsięwzięcie realizuje Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie z pieniędzy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Do 2023 r. ponad 46 tys. pracujących Małopolan skorzysta z bonów szkoleniowych. W 2016 r. oferowane są szkolenia językowe, komputerowe i z zakresu kompetencji ogólnych.
Usługę Bilansu można otrzymać na co dzień w Krakowie, Tarnowie i Nowym Sączu. Doradcy są również obecni na wielu wydarzeniach, które odbywają się w poszczególnych miastach Małopolski. Informacji można szukać na stronie http://www.pociagdokariery.pl/.