Rozliczenie dofinansowania z WUP

Print Drukuj

Po upływie okresu pobierania świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na podstawie art. 15g przedsiębiorca powinien złożyć do WUP formularz pn. „Rozliczenie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP". Zawiera on tabelę z rzeczywistym dofinansowaniem na poszczególne tytuły i miesiące, a także oświadczenia składane przez rozliczającego pomoc. Formularz dostępny jest w formie elektronicznej, a przedsiębiorca składa go przez wortal praca.gov.pl.

 

Do formularza rozliczeniowego należy dołączyć:
• wykaz pracowników sporządzony na dzień złożenia wniosku, w oparciu o który podmiot złożył wniosek,
• wykaz pracowników w formie rozliczenia otrzymanej pomocy (wzór dostępny jest na wortalu wraz z instrukcją do przygotowania wykazu – link),
• wyciąg bankowy obejmujący przelewy wynagrodzeń pracowników lub inny równoważny zbiorczy dokument potwierdzający wypłaty wynagrodzeń na poszczególnych pracowników za każdy miesiąc otrzymanego wsparcia,
• zbiorcze potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu składek ZUS za każdy miesiąc otrzymywania pomocy,
• zbiorcze potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za każdy miesiąc otrzymywania pomocy.
 
Istotną czynnością do wykonania przez przedsiębiorcę przed przystąpieniem do rozliczenia jest wyliczenie kwot faktycznie wykorzystanych środków na pomoc dla poszczególnych pracowników, do czego służy plik excel pn. „15g_formularz_rozliczenia_kalkulator_<numer wersji>_<data wersji>" – link. Zawiera on możliwość rozliczenia pomocy w zakresie przestoju ekonomicznego lub obniżonego wymiaru czasu pracy, bądź obydwu pomocy jednocześnie.
 
Ważne jest, aby w formularzu rozliczeniowym podać numer umowy, który jest tożsamy z numerem wniosku.

Informacje o publikacji dokumentu