Realizator projektu
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie
Okres realizacji:
01.12.2021 r. - 31.12.2022 r.
Źródło finansowania:
Fundusz Pracy - fundusz celowy
Dofinansowanie:
3 205 000,00 zł
Cel projektu:
Kompetencje miękkie mają ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu zawodowego w pracy. Ich rola na rynku pracy stale rośnie, mimo to wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z ich istotności w kontekście zdobywania zatrudnienia. Tym samym bardzo sceptycznie traktuje się również koncepcję rozwijania i doskonalenia tych właśnie umiejętności. Nacisk, jaki wywierają pracodawcy podczas rekrutacji na tzw. kompetencje przyszłości, takie jak: kreatywność, umiejętność przetwarzania i interpretacji złożonych informacji, przedsiębiorczość czy umiejętność zarządzania innymi, daje podstawy do prognoz, że za kilka lub kilkanaście lat kompetencje miękkie staną się, obok kompetencji zawodowych, najważniejszym czynnikiem decydującym o zatrudnieniu.
Odpowiedzią na zaistniałe, wyżej wymienione problemy jest projekt „Kompetencje dla pracy - doskonalenie kluczowych umiejętności miękkich i kompetencji przyszłości z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi edukacyjnych, umożliwiających przekazywanie wiedzy i umiejętności na odległość". W projekcie powstanie pierwsza w Polsce platforma e-learningowa tworzona w celu wdrożenia nowych metod pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy, opartych w całości na rozwiązaniach o charakterze systemowym.
Zadania w ramach projektu:
Projekt zakłada stworzenie wirtualnej platformy edukacyjnej o charakterze e-learningowym poświęconej szkoleniom dedykowanym osobom bezrobotnym i poszukującym zatrudnienia. W tym celu zostanie stworzone i zaimplementowane na platformę 15 obszernych interaktywnych kursów edukacyjnych, przygotowanych przez profesjonalnych szkoleniowców oraz specjalistów konkretnych obszarów rozwoju zawodowego. Z uwagi na kluczową rolę w rozwoju zawodowym, powyższe rozwiązanie zostanie w całości dedykowane szkoleniom z zakresu tzw. kompetencji miękkich oraz kompetencji przyszłości pracownika. Konkretne tematy implementowanych szkoleń (kluczowych obszarów edukacyjnych) zostaną określone podczas trwania projektu na podstawie analiz przeprowadzonych wśród grupy docelowej. Projekt będzie realizowany przez następujące działania:
- Przeprowadzenie wstępnych analiz prawnych i społecznych.
- Stworzenie, wdrożenie i utrzymanie wirtualnej platformy edukacyjnej.
- Opracowanie merytoryczne i metodyczne 15 kursów.
- Wyprodukowanie 15 interaktywnych i multimedialnych kursów.
- Przeprowadzenie etapu testowania narzędzia.
- Monitoring i ewaluacja projektu.
- Przeprowadzenie następczych analiz prawnych i społecznych oraz opracowanie wniosków i rekomendacji.