Domena projektu:
Promocja systemu kształcenia ustawicznego w regionie.Komputer, Internet i multimedia w dydaktyce - szkolenia skrojone na miarę potrzeb małopolskich nauczycieli.
Program szkolenia rekomendowany przez Kuratorium Oświaty w Krakowie.
Główne cele projektu
Dostosowanie kompetencji małopolskich nauczycieli w dziedzinie wykorzystania technologii informacyjno- komunikacyjnej do potrzeb gospodarki opartej na wiedzy, w tym: - zwiększenie umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystania komputera, Internetu i multimediów w dydaktyce;
- zwiększenie wiedzy nauczycieli na temat procesu kształcenia na odległość;
- zwiększenie mobilności zawodowej nauczycieli i ich konkurencyjności na rynku pracy.
Krótkie podsumowanie projektu
Małopolscy nauczyciele stanęli przed wyjątkową szansą - bezpłatne kursy komputerowe w pobliżu miejsca pracy lub zatrudnienia, trzytomowe materiały dydaktyczne oraz możliwość przystąpienia do certyfikacji ECDL START. To kompleksowa oferta, którą stworzył Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie przy zaangażowaniu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i Kuratorium Oświaty w Krakowie.Nauczyciele mogli wybrać dogodną dla siebie formę szkolenia: stacjonarnie lub e-learningowo. Szkolenia obejmowały 80 godzin dydaktycznych. Zajęcia stacjonarne odbywały się 2 razy w tygodniu w cyklu trwającym około 10 tygodni. Szkolenia metodą blended-learning łączyły elementy szkoleń stacjonarnych (4 lub 10 zjazdów) i kontynuowane były na platformie Moodle pod opieką trenera.
Po przeprowadzonych 10 edycjach szkoleń obserwowaliśmy ciągłe zainteresowanie nauczycieli udziałem w projekcie. Do tej pory przeszkoliliśmy 5693 nauczycieli, w tym 226 metodą blended - learning.
Do 15 marca prowadzono rekrutację na ostatni - kwietniowy cykl szkoleń, w którym planowano podwyższenie kompetencji 1000 nauczycieli przedmiotów nieinformatycznych, zatrudnionych na terenie województwa małopolskiego.
Niewątpliwie osiągany sukces, poza profesjonalną kadrą trenerską i programem szkolenia dostosowanym ściśle do potrzeb nauczyciela, był wynikiem dwóch czynników. Po pierwsze, podjętej współpracy z władzami samorządowymi - zajęcia odbywały się bowiem w placówkach oświatowych na terenie całego województwa. Po drugie: sprawnie działającemu systemowi organizacji szkoleń, który bazował na narzędziach informatycznych takich jak: elektroniczna baza kandydatów na szkolenia czy też platforma zarządzania szkoleniami.