Omówienie realizacji projektu „Express do zatrudnienia" oraz dyskusja na temat zlecania działań aktywizacyjnych w kontekście testowanego w Małopolsce modelu były tematami spotkania, które odbyło się 28 maja br. w Warszawie.
Na zaproszenie Marszałka Województwa Małopolskiego Marka Sowy oraz Pani Poseł Izabeli Katarzyny Mrzygłockiej do budynku Sejmu przybyli posłowie, przedstawiciele Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, wojewódzkich i powiatowych urzędów pracy oraz instytucji niepublicznych działających w obszarze rynku pracy.
Uczestniczący w spotkaniu Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej Jacek Męcina mówił m.in. o konieczności rozwijania w naszym kraju partnerstw publiczno - prywatnych, również w obszarze zlecania przez publiczne służby zatrudnienia działań aktywizacyjnych na rzecz osób bezrobotnych podmiotom niepublicznym.
Przedstawicielki Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie - p.o. Dyrektora Alina Paluchowska oraz Anna Pasternak przedstawiły przebieg oraz wnioski płynące z pilotażu realizowanego w ramach projektu „Express do zatrudnienia - innowacyjny model aktywizacji osób bezrobotnych". W ramach tego pilotażu wyłoniona w przetargu agencja zatrudnienia aktywizowała osoby długotrwale bezrobotne z 6 powiatów Małopolski.
Wnioski i rekomendacje płynące z dotychczas realizowanych w Polsce pilotażowych programów testujących zlecanie działań aktywizacyjnych zaprezentowała profesor Urszula Sztandar - Sztanderska z Uniwersytetu Warszawskiego. Z kolei kończąca spotkanie dyskusja ogniskowała się wokół tematów dotyczących warunków i kryteriów wyboru niepublicznego realizatora usługi aktywizacji osób bezrobotnych oraz sposobu jego rozliczania za osiągnięte efekty.
Na zaproszenie Marszałka Województwa Małopolskiego Marka Sowy oraz Pani Poseł Izabeli Katarzyny Mrzygłockiej do budynku Sejmu przybyli posłowie, przedstawiciele Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, wojewódzkich i powiatowych urzędów pracy oraz instytucji niepublicznych działających w obszarze rynku pracy.
Uczestniczący w spotkaniu Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej Jacek Męcina mówił m.in. o konieczności rozwijania w naszym kraju partnerstw publiczno - prywatnych, również w obszarze zlecania przez publiczne służby zatrudnienia działań aktywizacyjnych na rzecz osób bezrobotnych podmiotom niepublicznym.
Przedstawicielki Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie - p.o. Dyrektora Alina Paluchowska oraz Anna Pasternak przedstawiły przebieg oraz wnioski płynące z pilotażu realizowanego w ramach projektu „Express do zatrudnienia - innowacyjny model aktywizacji osób bezrobotnych". W ramach tego pilotażu wyłoniona w przetargu agencja zatrudnienia aktywizowała osoby długotrwale bezrobotne z 6 powiatów Małopolski.
Wnioski i rekomendacje płynące z dotychczas realizowanych w Polsce pilotażowych programów testujących zlecanie działań aktywizacyjnych zaprezentowała profesor Urszula Sztandar - Sztanderska z Uniwersytetu Warszawskiego. Z kolei kończąca spotkanie dyskusja ogniskowała się wokół tematów dotyczących warunków i kryteriów wyboru niepublicznego realizatora usługi aktywizacji osób bezrobotnych oraz sposobu jego rozliczania za osiągnięte efekty.